6/9 2012

En del av en krises karakter er at den alltid kommer overraskende. Den skaper stor usikkerhet og setter virksomhetens omdømme på spill. En beredskapsplan kan være avgjørende hvis en vil komme tørrskodd ut av krisen.

Retriever har nå utviklet et eget analyseprodukt spesielt tilpasset en krisesituasjon, eller en situasjon hvor medietrykket er forholdmessig stort. Disse analysene kan vi nå skreddersy til din virksomhet.

Kom og hør Retriever presentere sitt nye produkt og hør hvordan man strategisk kan bruke analysen i krisehåndteringen. Vi ser bl.a. nærmere på hva som utspant seg da Godafoss gikk på grunn ved Hvaler.

Det er begrenset med plasser, så det er førstemann til mølla prinsippet som gjelder. Ta gjerne med en kollega.

Påmelding gjøres her:

Påmelding frokostseminar 

Dato: onsdag 26.september

Sted: Bølgen & Moi, Briskeby

Program:

0830: Frokost

0900: Velkommen

Ved kommersiell direktør Espen Viskjer, Retriever

0910: Kriseanalyse – vær etterpåklok på forhånd

Retrievers medieanalytikere Thomas Tallaksen og Hanne Willoch presenterer krisenanalysen, og gir en innføring med eksempler i hvordan Retriever kan bistå før – under – og etter en potensiell krise oppstår.

0940: «Alle husker Full City, ingen husker Godafoss. Hvorfor?»

Ved Bjørn Richard Johansen, seniorrådgiver og partner, First House

Bjørn Richard Johansen, med bakgrunn som rådgiver i utallige kriser, ble engasjert inn som koordinator og satte stab for krisen når Godafoss strandet på en grunn ved nasjonalparken på Hvaler utenfor Fredrikstad. Han tar oss med inn i dramatikken som rammet når skipet gikk på grunn, samt etablering av STAB og påfølgende strategisk og taktisk arbeid. Krisen fikk øyeblikkelig nasjonalt og internasjonalt mediefokus.

1015: Slutt