2/1 2013

Nilsen kommer fra en tilsvarende stilling i JKL og har bred kommunikasjonserfaring fra store virksomheter og det offentlige. Hun har vært både fungerende og assisterende kommunikasjonsdirektør i Utlendingsdirektoratet (UDI) og kommunikasjonssjef på Sykehuset Buskerud.

– Veksten fortsetter for First House, og vi er svært tilfredse med å få Gro på laget. Vi identifiserte henne som en meget aktuell profil allerede tidlig i høst. Samtidig fortsetter vi å intervjue kandidater til ytterligere tre ledige stillinger, sier administrerende direktør Per Høiby i selskapet.

Han forteller at det har vært svært god respons på selskapets ”stilling ledig”-annonse i begynnelsen av november. Da søknadsfristen utløp hadde over 70 vel kvalifiserte søkere meldt sin interesse.

– Etterspørselen etter ekspertise har økt markant det siste året. Omstillingstakten i næringsliv og offentlig sektor er stor, og for å lykkes må virksomhetene og deres ledere lykkes med dialogen med mange interessenter, både internt og eksternt, sier Geir Arne Drangeid, partner og leder for avdelingen for virksomhetskommunikasjon.

Drangeid er selv en av nykommerne på First House-laget. Etter å ha jobbet mer enn 22 år i ledende kommunikasjonsstillinger i Aker og Aker Solutions, begynte han i First House 1. november i år.

– First House har i løpet av kort tid etablert seg som en seriøs aktør på det norske kommunikasjonsmarkedet med svært dyktige og erfarne medarbeidere og en bred kundeportefølje. Dette og den seneste satsningen på strategisk virksomhetskommunikasjon under ledelse av Drangeid, gjør First House til et svært interessant byrå, sier Gro Bogen Nilsen.

Etter å ha jobbet 10 år som leder og kommunikasjonsrådgiver i store bedrifter med døgndrift, tøft mediepress og krevende kommunikasjonsutfordringer, og senere som konsulent blant annet med ansvar for helseporteføljen, ser hun fram til å bidra med sin kompetanse til beste for First House sine kunder.

– Kundenes utgangspunkt er svært ulikt, og råd og tiltak må skreddersys for hver enkelt. Å kunne tilby hele spekteret av tjenester som First House gjør – fra finansiell og politisk kommunikasjon til virksomhetskommunikasjon, krise- og mediehåndtering – er derfor helt avgjørende for å levere godt til kunden, både på kort og lang sikt, avslutter Gro Bogen Nilsen.