Syv nye rådgivere til First House

– 2024 blir et uhyre spennende år. Vi ser at det er stor grad av uforutsigbarhet, både i verden og i Norge. Når subsidier og handelsbarrierer mellom land øker, og når geopolitikken fører til brå skift, blir det viktigere for kundene våre å forstå hva som skjer. Våre rådgivere har nettopp den brede erfaringen og kompetansen som kundene etterspør når usikkerheten er så stor som nå, sier Per Høiby, administrerende direktør i First House.

Han er stolt over de sterke rekrutteringene som First House nå kan vise til:

  1. Stian Taraldsvik, tidligere byrådssekretær med ansvar for kommunikasjon hos byrådslederen i Oslo(Ap), samt fra Reitan Retail og First House

  2. Cornelia Ebbesen, tidligere rådgiver i Zynk, Zero og Statkraft

  3. Thea Krokum Andresen, tidligere rådgiver i Zynk

  4. Nils Ramsøy, tidligere politisk rådgiver for Sp på Stortinget

  5. Tonje Nilsen, tidligere rådgiver i Miljøstiftelsen Bellona

I tillegg har First House ansatt to nyutdannede praktikanter:

  1. Paulina Braanaas, nyutdannet innen ledelse, med erfaring fra Klaveness Marine

  2. Katja Busuttil, statsviter, med erfaring fra blant annet Venstres stortingsgruppe

First House har med disse ansettelsene godt over 40 medarbeidere.

Gøy på jobb

Stian Taraldsvik (32) begynte i First House i januar – to og et halvt år siden han sist jobbet her. I mellomtiden har han jobbet som kommunikasjonsansvarlig for daværende byrådsleder Raymond Johansen i Oslo og som samfunnskontakt for Reita Retail. Han har også vært rådgiver for Arbeiderpartiets partisekretær Kjersti Stenseng, fra 2016 til 2017.

– First House har et unikt arbeidsmiljø. Her jobber det folk med ulik bakgrunn fra politiske parter, næringslivet og media. Alle kan noe som jeg ikke kan. Da er det artig og lærerikt på jobb, sier Taraldsvik.

To fra Zynk

Cornelia Ebbesen (32) og Thea Krokum Andresen (30) kommer fra kommunikasjonsselskapet Zynk. Ebbesen har i tillegg med seg erfaring fra Statkraft og Zero. Begge har jobbet mye med endringskommunikasjon og sosiale medier.

– I en usikker tid stilles det stadig større krav til ledere og virksomheter. De skal være kontinuerlig «på», oppdatert og utstyrt med spissede budskap. De skal bidra til at Norge når sine klimamål og bygger ut nok fornybar energi. Her spiller kommunikasjon en viktig rolle, sier Ebbesen.

Begge er allerede i full gang med kundearbeid.

– Her er det full gass fra start, noe som er veldig gøy! Å få muligheten til å bli en del av det kanskje mest spennende rådgivningsmiljøet i bransjen er veldig stas, sier Andersen.

Fra Stortinget og Bellona

–Jeg ønsker å bidra med min erfaring fra politikken. Målet er å styrke forståelsen hos små og større virksomheter for hvordan politiske prosesser fungerer, sier Nils Ramsøy (34), som kommer fra stillingen som rådgiver for Senterpartiet på Stortinget.

Tonje Nilsen har lang fartstid fra politikken og miljøbevegelsen, til tross for at hun kun er 25 år.

– Jeg har over 10 års erfaring fra Høyre og Unge Høyre, i tillegg til å ha vært rådgiver i miljøstiftelsen Bellona. Verden trenger mer energi, samtidig som utslipp skal kuttes. Det grønne skiftet skjer ikke av seg selv, og jeg gleder meg til å bruke kompetansen min til å dytte i riktig retning, sier hun.